Mind the Gap și Mia Research s-au uitat, în martie 2019, la cât de preocupați erau românii de un stil de viață sănătos. Din cei intervievați, 68% preferă produse alimentare autohtone, iar 34% dintre români apelau la suplimente alimentare sau tratamente naturiste de prevenire a unor afecțiuni.
Ca o confirmare a preferințelor românilor, sursele de informare dedicate precum emisiunile TV, blogurile, site-urile care abordează teme de sănătate, nutriție sau mișcare erau accesate de 35% dintre respondenții studiului.
„Interesul românilor față de alimentația sănătoasă nu este neapărat o noutate, dar a devenit o tendință mai vizibilă sub influența unor factori precum: campaniile educaționale lansate de autorități în mass media - legate de consumul de sare, apă, grăsimi, alcool-, inițiativele unor retaileri populari de încurajare a consumului de produse locale, proaspete sau naturale, promovarea intensivă a gamelor bio sau cu ingrediente sănătoase”, a declarat Mirela Bâlcan, Senior Partner, Mind the Gap.
Aproape o treime dintre români, 32% dintre aceștia, declară că fac sport cel puțin o dată pe săptămână, cei mai activi fiind tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani, care fac mișcare în proporție de 56%. La cealaltă extremă se situează respondenții din grupa de vârstă 50-59 de ani, cu un procent de 16. Totodată, 24% dintre români folosesc gadgeturi de monitorizare a calității somnului, a consumului de calorii sau a activității fizice.
Studiul a fost realizat în martie 2019, pe un eșantion de 1.000 de persoane din mediul rural și urban, cu vârste cuprinse între 16 și 70 de ani, prin metoda CATI, într-un parteneriat Mind the Gap și Mia Research.
Alegerile românilor în pandemie: mai multe fructe și legume
O analiză realizată în luna aprilie de Unlock Research, pentru Adama Agricultural Solutions, a arătat că obiceiurile alimentare ale românilor s-au schimbat în pandemie. În aprilie 2019, românii apăreau la coada clasamentului într-un studiu Eurostat privind consumul de fructe și legume. Un an mai târziu, în contextul pandemiei de Covid-19, românii au declarat că au cumpărat mai mult decât înainte de criză fructe proaspete (30%) și legume (26%).
Pe următoarele locuri se situează produsele congelate și conservele. Produsele de bază (făină, ulei, mălai), apă îmbuteliată și răcoritoarele sunt și ele cumpărate mai mult în această perioadă de către 25% dintre consumatori.
Unlock Research a desfășurat studiul în perioada 3 – 9 aprilie 2020, pe un eșantion de 600 de persoane, reprezentativ urban, având o marjă de eroare de +/- 4%, având drept obiectiv principal măsurarea comportamentului alimentar și a îngrijorărilor românilor cu privire la alimente, în contextul COVID-19.